lördag, februari 27

lite som att bryta revbenen vet ni, det syns inte på utsidan - men varje andetag tar ont

namn jag lyssnar till: madde och mad av normala människor. mådlon, maud, madsi, moffsi,
madson eller annat för stunden passande fult av elin.
min ålder: twenty going twentyone
hårfärg: 50/50 blont och angoraråttsfärg
längd: nästan hundrasextiosju centimeter, helt lagom enligt mig själv.
ögonfärg: blågrå som i utomhusljus på vintern tenderar se jävligt klarblå ut, gillar!

favorittidning: var såklart xit förut, men nu måste jag nog säga antingen foto, svenska
elle
eller tusch

bästa saken som händer i sommar: jag far hem till åland!!!!!!!!!
favoritplagg i garderoben just nu: just ikväll är det nog min nya svarta mössa från vandals.
byter gärna garderob med: jag vill inte byta garderob, jag vill bara fylla på min egen.
vanligaste färgen på mina kläder: ey, i only wear black until i find something darker liksom.
i sommar kommer jag att gå klädd i: långklänning, byxdress, löshår och en fet solbränna.
men absolut inte i: axelrems-kameraväska ála ålandstidningen.
byxa eller kjol: plisserade vinröda morotsbyxor givetvis.

mig själv med tre ord: aningen disträ, tävlingsmänniska och glad.
morgon- eller kvällsmänniska: kvälls, no doubt about it.
sparare eller slösare: notorisk slösare, jag också
vad vill du jobba som? just nu är jag inte säker på exakt vad jag vill göra. men jag vill syssla
med foto och jag vill vara inom skönhetsbranchen.
Har du en besatthet? en obsession? ja flera stycken faktiskt. både i mänsklig form och materiell.
hur många skor har du? tillräckligt många för att genom att våndas i valet om morgonarna
pissa min sambo off innan vi far till skolan.
hur många par byxor har du? en par stycken som mest ligger och samlar kvalster i garderoben.
sport: att utöva? då är det nog nästan volley faktiskt. helst med mk05.

favoritord: boomshakalack
vad är du mest rädd för? en hel massa saker. att vakna upp en morgon och helt plötsligt vara
gammal och ha livet bakom sig, att bli tjock, att vara ovetande (där inkluderar vi mörker och att
simma i djupa vatten) och så är jag livrädd för att bli dissad. att bli dissad är det värsta jag vet.
någonting jag tycker om med mig själv: att jag sällan blir arg. jag är en väldigt förlåtande
och förstående person. och jag sätter alltid mina vänner före mig själv.
någonting jag inte tycker om med mig själv: jag har en enorm käpp fastvuxen i arslet som
jag gärna hade varit utan.

tre saker jag vill varje dag: skratta, dricka apelsinjuice och make some kind of sense.
tre saker jag absolut inte kan göra: hålla truten i klassrummet, hjula och publicera en bild
utan att först öppna den i photoshop.

detta tycker jag om att göra: kramas, fotografera, få uppmärksamhet, skriva, ha rätt, träffa
nya människor, shoppa, få andra att må bra, sova och att vara spontan. spontana fester är
kanske det bästa som finns. eller att ge/få en spontan komplimang.

bästa känslan: det måste väl ändå vara att älska och bli älskad tillbaka. kärlek varesig den är
vänskaplig eller.. ja, vad fan man nu kallar kärlek som är mer än vänskaplig? jag är så svältfödd
på den varan att jag inte ens vet.
värsta känslan: like i said, att bli dissad.
följande musikstilar tilltalar mig mest: olika former av rock och pop kanske
tre av mina favoritlåtar just nu: strokes - you only live once, john mayer - all
we ever do is say goodbye
och hard-fi - we need love

stjärntecken: en riktigt jävla typisk tvilling är jag.
en bok jag gillar: på min köpe-lista just nu finns både den här och den här.
detta äter jag gärna: mintpuffet, pommesfrites, tupla och avocado.
dricker helst: apelsinjuice, vitt vin på ett vardagsrumsgolv, rosé i solen eller varm choklad med grädde på.
det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: kan nästan kopiera elins svar på den här
frågan faktiskt: "det mesta, kan dock störa mig väldigt mycket på om jag inte tränat särskilt
mycket på ett tag. ja, att vara otränad är nog en större hangup hos mig än själva utseendet."

det jag är minst nöjd över mitt utseende är: vanligtvis brukar det vara mina armar eller
lack of överläpp, men vad som väger tyngst just nu är faktiskt min hy. den pallar inte mycket
mer av den här jävla kylan och torra luften. helt slut är jag i ansiktet.

vad skulle filmen om ditt liv heta?
vem skulle spela dig?
…och vilka skulle spela personerna i din omgivning?


vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? jag gillar egentligen nästan alla våra
ämnen mer eller mindre. det är en fördel med att plugga på yrkeshögskola, man går ju där av en
orsak liksom. ämnen som jag gillar lite mer än andra är dock bildanalys, hårdesign, estetik och hudvård.
vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? om vi fortsätter på högskoletemat nu
då, så kanske det är.. biologi? finska? vetefan vad de hittar på för hemskheter åt oss.
har du fortfarande kontakt med någon från din klass? jag har kontakt med både
människor från min lågstadie-, högstadie-, gymnasie- och - tro det eller ej - högskoleklass.
lite större plats i hjärtat har dock gymnasieklassen.
har du brutit något någon gång? hjärtat. två gånger. var två smärtsamma historier. lite som
att bryta revbenen vet ni, det syns inte på utsidan - men varje andetag tar ont.
vad är den värsta sjukdom du haft? helt klart mardröms-urinvägsinfektionen jag hade för
två somrar sen. hallå, jag kissade ner mig när jag tankade bilen, kunde inte jobba vettigt på två
veckor och fick äta två olika sorters medicin. och det här var under rockoff. alltså det där önskar
jag inte ens åt min värsta fiende.

har du blivit sövd någon gång? nope
är du en besserwisser? det.. kan.. kanske finnas sådana tendenser i mig, ja. är det ett tillräckligt erkännande?
kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? beror helt på hur den smakar såklart.
skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? ja, det kan jag faktiskt. dock vet jag
inte om jag verkligen skulle göra det om jag fick chansen.
vilken årstid tycker du bäst om? just nu räknar jag dagarna till sommarlovet, åland och sommaren.

3 kommentarer:

ida sa...

"men absolut inte i: axelrems-kameraväska ála ålandstidningen." :(

Madelen utan e sa...

jaa, men grattis själv!

Marri sa...

Mmm, mintpuffet. Tror jag köpt upp alla mintpuffet glassar som finns här i Sunnanviks K-market snart!