onsdag, februari 10

påminnelse

Photobucket

alltså dudes, kom för fan ihåg att tvätta er sminkborstar. ni vill inte veta hur snabbt det
samlas bakterier i dem annars. och använd för guds skull inte svampar när in lägger
foundation. en svamp kanske kan användas en eller två gånger - men efter det är den så äcklig så
man bör kasta den. dessutom suger de upp otroligt mycket smink, ergo man måste köpa nytt
oftare. dessutom får man ett snyggare och jämnare resultat med en normalstor pensel. jag tvättade
mina borstar igår kväll och insåg att jag själv tvättar dem alldeles för sällan. fick typ rysningar.
dessutom kommer jag aldrig mer att sätta ner fingret i en sminkburk. tänk när
man har varit där med pekfingret tjugo gånger. don't even wanna know hur mycket bakterier man
trycker dit varje gång. undra på om man får blämmor och irriterad hud liksom. bara en liten
parantes sådär. äktahårsborstar kan man tvätta med shampo, men annars har make up
store en bra borstrengörare.

2 kommentarer:

Madelen utan e sa...

haha nå jag har en concealer från makeupstore som jag våldfört mig på med fingrarna, någon ögonskugga, något rouge i krämform och nåt till. men jag är ju ganska snuskig av naturen, så jag kanske är ovanligt pillig i mina burkar :D

cathrine sa...

jag använder fingrarna till min concealer. Tog bakterieodling på den i skolan! Visade ingeting =) kanske jag är allmänt renlig av mig, eller så berodde de på att vaktis hade stängt av värmen (så kanske inte bakterierna trivdes) men de andras bakteriodlingar växte som tusan..