tisdag, februari 23

tisdag

Skärmavbild 2010-02-23 kl. 22.54.10
diana scheunemann har en jävligt vrickad smak gällande fotoobjekt, men får till det bra ibland ändå

idag hade vi den intressantaste lektionen på hela vårterminen this far. vi pratade om kroppstyper
och kroppsformer, vilka som finns - och hur den ultimata kvinnokroppen ska se ut. med mått och
allt. ni vet väl att om ni har kortare eller längre än 7,5 centimeter från armhålan till bröstvårtan så
är ni inte perfekta. ariska liksom. själv är jag någon sorts blandras mellan en päronform och
en timglasform. är jag ganska nöjd med. idag åtminstone.

känner att jag spenderar way too much time framför datorn just nu. det blev ett faktum nyss när
jag nöjt konstaterade att en tjej jag är lite avundsjuk på utseendemässigt "minsann inte hade ens i
närheten lika många facebookvänner som mig". liksom comeon, hon har kanske annat att göra än
att uggla på facebook - som typ att träna, umgås med sina kompisar, gå i skola och dansa och sånt.
pojkvän har hon också. life is so unfair.

inte för att jag vill ha en pojkvän alltså, men, alltså, hejdå nu.

5 kommentarer:

s sa...

vem är det du menar?

Madelen utan e sa...

det du, s!

Erica sa...

den där lektionen lät ganska störd :P hur kan det finnas en "ultimat kvinnokropp", egentligen. Så om någon har 8 cm från armhålan till bröstvårtan såvadå, får ett sämre liv? Haha, kan förstå att den var intressant! Men jag undrar vem som kom på det där med cm :b
Btw så tycker jag du kan ta lite ledigt v. 13 så vi kan hängaaa <3

Unknown sa...

Madsi, vad utgår de där måtten ifrån egentligen? Är det en hälsoaspekt eller helt enkelt mått på den mest symmetriska kvinnokroppen (aka den perfekta)?

Madelen utan e sa...

haha okej, såhär är det: jag överdrev såklart bara för att jag tycker det är så intressant och häftigt att det finns mått på den perfekta kroppen.

men ja, alltså det finns mått på hurdana proportioner en kropp ska ha för att vara välproportionerlig. typ att knät ska dela benet på mitten, midjan sitta mitt emellan huvudet och fötterna och att armbågen ska vara mitt på armen och i linje med midjan när armen hänger rakt ner. sånt liksom.

och det där med facebookvänner är ju bara stört, jag är en jävla tönt som tänker så och det är klart att det inte är ett mått på status liksom :D jävla mongomad.

det där med bröstvårtan fattar jag inte, vadå så små att man kan mäta tvärs över? det är väl liksom avståndet mellan "sidan" på kroppen och mitten på bröstet typ.