lördag, februari 20

todays todo

jag gillar att göra listor, men jag är jävligt dålig på att genomföra dem om det är allt för
svårgenomförbara tasks på dem. exempel på detta kan vi hitta i dagens händelser. jag har alltså inte
längre någon mobilanslutning, eftersom jag nu lyckats med att inte en bara gång - utan två gånger - skjuta
upp betalningen av telefonräkningen för länge. man tycker ju nog att man borde få ett sms eller någon
form av information att ens simkort är oanvändbart av världsliga orsaker, så man slipper stå
som en idiot och jucka korthelvetet fram och tillbaka ur telefonen innan man inser det riktiga
problemet. grejen är inte ens den att jag inte har pengar, för det har jag. jag är bara så sjukt jävla
disträ att jag inte orkar logga in på min internetbank och genomföra en betalning som jag i
princip skulle kunna göra i sömnen.

så, dagens babystep-lista i ordning efter prioritet ser ut som följande

  1. tvätta svart (det vill säga all min smutstvätt för tre veckor förutom en vit ylletröja och några par trosor)
  2. träna (jojo vet ni, nu ska det bli träna av)
  3. äta pommes frites
  4. ringa simon
  5. färga heidis hår
  6. äta mintpuffet
  7. gå till sky bar

(alltså, guds gåva till mänskligheten måste ju vara pommes frites och mintpuffet.)

Inga kommentarer: