söndag, februari 7

stora städer, långa hår och fina djur

Photobucket
jag är så fruktansvärt trött på mitt eget hår just nu, ergo jag är otroligt sugen på löshår. ännu
värre blir det när jag sitter och plågar mig själv med såna här bilder. jag kommer aldrig kunna
få så där långt hår själv. bittert.

Photobucket
innan det blev vargavinter här uppe i österbotten, lovade sus att jag skulle få komma och rida på
hennes hästar, och just nu är jag sjukt sugen på att ens bara få hänga och chilla lite med dem. jag
ska prata med henne om det imorgon. kanske kunde vara en fin liten ljuspunkt här i den här
långa jävliga vintermånaden som kallas februari. hur kul är det att man får höra att februari
brukar vara den kallaste månaden här uppe när man är van med att det ska börja bli vår nu, tror ni?

Photobucket
så är jag sugen på att resa. allra helst skulle jag ju vilja fara ett helt gäng på skidsemester till ett
stort berg och bo i stockstuga med öppen spis och våningssängar. på andra plats är min familjs
thailandsresa som jag inte fick komma med på, eftersom jag skulle ha så mycket i skolan under
sportlovet. nu visade det ju sig vara så att jag inte skulle behöva vara i skolan alls just nu - men
det kunde ju ingen veta. förutom mina lärare typ då. tack för den liksom, karma.

Photobucket
långt hår, ljusa färger, skira tyger.. sommar 2010 tack?

Photobucket
en storstadsresa kan funka som nummer tre på reselistan. london eller paris känns jävligt rätt
just nu sa henke igår. och jag kan fan inte göra annat än att hålla med. bilden kan lika gärna vara
typ från seattle. men den är fin.

och jag har typ ingen aning om var dessa bilder kommer ifrån. jag är en hemsk bildtjuv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars Madde som inte får komma med till Koh Kho Khao. Men vad är väl 34 grader varmt, palmer och blått hav jmf med -30 och mycket snö? /mamma

Anonym sa...

Det kanske var lite elakt... skämt åsido, det hade varit roligt att haft dig med/samma mamma