måndag, februari 1

tryin it again



jag har precis målat naglarna turkosa igen. sist jag försökte mig på turkosa naglar var kvällen
innan första skoldagen, och that didn't exactly turn out the way i planned.

så nu testar vi en ny nyans i lite ljusare och färggladare anda - lite som på omslaget av vouge
australias marsnummer. henke gick precis och lade sig med bådas nagellackborttagningsflaskor under
kudden så jag inte skulle kunna ta bort det och byta färg när O.C-avsnittet är slut. vi har hamnat
i någon slags O.C-koma just nu här. igår var det O.C och sushi (hur det kan vara så fruktansvärt
jävla snuskgott med grötris som luktar som marsvinspiss och rå fisk inrullat i sjögräs förblir en
gåta) och ikväll var det O.C och kycklingsallad. imorgon består vår skoldag av några timmars
drivande på stan. vi ska tydligen träffas i rewell center-gallerian och sedan strosa runt på stan
och luska i vårens trender. kursen vi gör såna här sjuka och pinsamma uppgifter i heter mode
och trender - och där högg jag det första fula hacket i min nymålade tumnagel - och jag hoppas
att vår lärarinna karkki (okej det är inte hennes riktiga namn, men ändå, karkki?!) har någon
riktigt bra plan uttänkt. nå, nu ska jag se klart det här helt urflippade avsnittet och sedan få lite
vila innan det ska pinas tähtipyörä i en meter nysnö. lovesit.

Inga kommentarer: