måndag, november 23

det där med högskolestudier

det börjar spåra för mig och henke ikväll. det kan ju nog bero på olika faktorer som näringsbrist,
stress och trötthet. henke sitter och vaggar fram och tillbaka och spretar med fingrarna och på
huvudet har hon en hårspindel. själv har jag suttit och skjutit upp tentapluggande alldeles
för länge, och egentligen skulle jag bara vilja gå och lägga mig under täcket, krypa ihop till en
räka och se på en film. typ hannibal eller nåt annat mysigt som kan ta bort tankarna från skolan
en stund. istället ska jag äta upp min "middag". känner att mamma skulle vara stolt över min
kost idag. just nu sitter jag med en skål fullkorns(obsobs!)makaroner med ost och.. någon
dressing jag hittade i kylskåpet framför mig. ser sjukt aptitligt ut. not.

idag klockan fyra blev jag förvånansvärt nog redan klar med min loggbok i studieteknik, som vi
har deadline för imorgon klockan fyra. ett helt dygn i förväg är nog rekord under min
högskoletid hittills. problemet blir ju dock vad jag nu ska fylla den här extra tiden med. jag har
tre uppgifter som jag verkligen borde börja med: arbete om hudvårdsserie, arbete om
hårvårdsserie, uppgift om mitt personliga kroppsideal, en skriftlig bildanalys och.. alltså vafan,
ni fattar dilemmat. där har vi redan fyra. dessutom har jag hårdesignstenta på fredag klockan tolv.

konstigt om man blir lite knäpp sen.

Inga kommentarer: