fredag, november 6

john bauer

vilken man, han där john bauer. när jag var liten och hängde hos min gammelmormor hilkka,
brukade vi alltid läsa tomtar och troll-böckerna. mormor läste högt för mig och sen kunde jag sitta
hur länge som helst och titta på bilderna. jag gillade speciellt en saga om tre prinsessor som blev
förvandlade till ägg. men så här på efterhand är nog tuvstarr ändå min favorit. tänk vad fantastiskt
det hade varit att ha en photoshoot där man försökte efterlikna bauers målningar på ett
nyskapande och modernt sätt? fan, det måste jag komma ihåg till något kommande skolarbete.

Photobucket

nu när jag tänker på det, tror jag faktiskt att röda korsets loppis har tre stycken prydnadstallrikar
med tuvstarrmotiv. jag måste fan cykla dit och se om de finns kvar fortfarande. laters!

1 kommentar:

Hon predikar lika brinnande om glädje som om sorg sa...

Gud vad tufft, tänkte senast idag vem han var :D men nu vet jag juu! finns massor med ställen här i jönköping som är döpta efter honom :P