tisdag, november 10

om du uppfattar det här inlägget som aningen ursäktande är nog det för att det är det som är baktanken

jag kan inte fatta att ännu en måndag har passerat. igen. jag hinner inte riktigt med.
känns som jag har surfat på bananskal sen skolan började, utan att riktigt göra nå läxor eller läsa
på några hemuppgifter. men nu börjar tentor närma sig och inlämningsuppgifter hopa sig. det
här påverkar ju mitt bloggande en aning också, eftersom tiden när jag inte är i skolan, inte cyklar
någonstans mellan skolan och stan och hemma och fryser näsan av mig, inte hänger hemma hos
asta eller lyckas klämma in något pluggande mellan någon tugga mat här
hemmavid är rätt knapp.

som till exempel idag. för att köra en lite dagboksbetonad stil; vaknade ungefär tjugo minuter
senare än det var meningen och snoozade ytterligare fem minuter extra. allting var med andra
ord precis som vanligt. hittade inte min hårborste, var extremt kissnödig, in
need of a shower och var precis påväg mot badrummet
när jag upptäckte att
det var ockuperat av en brunögd sambo of mine. hinner hur som helst precis duscha, föna,
mineralpudra och slänga på mig en loppistisha och någon slags lacktights (YEP, I USE
THAT SHIT NOWADAYS)
innan vi är tvugna att påbörja vår lite-för-långa-för-att-
det-ska-vara-okej-i -den-här-temperaturen-cykeltur. hinner precis slänga ner tre mandariner
och en saftflaska i väskan. tänker att mamma nog älskar mig för mina frukostvanor.

när vi kommer fram till skolan och mitt hår är precis lika rufsigt och platt som efter varenda
förbannad cykeltur med halsduk och luva, hinner vi precis printa ut dagens
föreläsningsmaterial innan jaana kommer och lektionen börjar. skoldagen ser ut på följande
sätt: estetik - kalops - svenska och sen tack och hej. efter skolan får jag äntligen lite
alonetime asta som jag knappt pratat med på hela dagen - med flit. det är inte okej att få
nojs-tillsägelser
av nästan alla lärare när man går på högskola. så vi testar en ny metod
som vi kallar undvika-att-sitta-så-nära-varann-att-vi-kan-prata-under-lektionstid. det funkar
helt bra men kommer bli så tråkigt i längden att jag nog inte kommer att hålla det.

vi kommer ner på stan vid halv-tretiden något och påbörjar vår checklista. planen verkar
vara att försöka göra av med astas lön så snabbt och effektivt som möjligt
.
vi köper papper, hålstansar, springer runt på loppisar (GAAAHHH jag köpte dedär fina john
bauer-tallrikarna som ni ska få se sen), lite smink, någon glasfiberfil, torrshampo, strumpor,
rökelse, glasunderlägg, och en jävla massa mat. när vi är klara med det är klockan nästan sex
och vi skuttar (eller ja, asta skuttade och släpade mig efter sig) till hese och äter en väldigt
orgasmisk vegemåltid.
var över en månad sen vi åt där senast, och det kändes inte helt okej.

för att försöka komma till saken så anlände vi hem till asta runt sjutiden och när hon hade
tvättat och jag hade installerat klart hennes skrivare var klockan halv nio. den hann till och med
bli nio innan jag kom hem med nyinköpt brun hårfärg som jag noggrant penslade i henkes hår,
samtidigt som vi bakade kanske världshistoriens godaste kladdkaka. efter det har
jag sorterat upp alla mina skolpapper, konstaterat att jag behöver köpa en större pärm, och nu är
klockan ett. eller kvart över om man ska vara noggrann. sjutton över om man vill vara riktigt
exakt. och nu först hinner jag blogga. det är ju galet.

Inga kommentarer: