måndag, januari 21

CASH IS KING MEN MITT BANKKORT ÄR QUEEN

Jag har varit utan bankkort nu sedan mitten av december. Det ställer till en del problem för en stackars ålänning som mig som inte ens kan gå till banken och ta ut pengar, eftersom Ålandsbankens fancy smancy kontor på Stureplan varken har något att göra med åländska banksystemet - enligt vad jag fått höra - eller ens besitter någon cash. Jag tappar alltså helt allvarligt bort mina bankkort ungefär en gång i halvåret och återfinner dem sen i någon ficka eller väska. Denna gång har det dock inte hittat tillbaka, så jag misstänker att det för första gången är brott inblandat. Hur som helst tror jag att ett snyggt bankkort kan trigga mig att hålla bättre ordning på det. Är dessutom sjukt trött på kontanter under madrassen. Hur jävla Söder det än må vara.

Inga kommentarer: