söndag, januari 27

KOKBOKSMODE

Okej, inser nu att det här koksboksprojektet börjat göra mig smått sinnessjuk. Kolla bara bilderna längst ner. Det här med matfoto verkar vara en dold fäbless jag haft och har.

Vaknade halv ett idag och var dunderförkyld. Orkade därför inte släpa mig till butiken och inhandla mat, så jag fick göra vad jag kunde med det jag hittade här hemma. Vad som fanns var följande: två ägg, mjöl, lite av Henrikas laktosfria mjölk, en skvätt grädde, två granatäpplen och en mango. Fanns inte mycket annat att göra än att steka plättar och fylla dem med grädde och mango. Aldrig testat det förut, men inser nu i efterhand att det kanske är den mest Madisauriska rätten i världen. Sjukt gott var det också.






2 kommentarer:

Victor Lewnd sa...

Hade lite liknande scenario här hemma idag faktiskt. Fast vi rörde ner frusna hallon och blåbär i den vispade grädden och krossade dem en aning. Yummie!

Madelen utan e sa...

Haha grymt käre mr Lewnd!