lördag, januari 19

LAUANTAI

Igår kväll när jag kom hem från jobbet hoppade jag i duschen, drog på mig en morgonrock, lade mig i sängen och halsade ett glas rött och började läsa utkastet till en bok som jag ska formgiva åt en kompis. Några minuter senare sov jag. FJORTON jävligt utvilade timmar senare vaknade jag som en prinsessa med helt galet platt hår. Hade planerat att jag skulle köpa en iMac idag, så jag skuttade glatt iväg längs Götgatan till Mstore. Kom ut en kvart senare med lagd beställning. "Om några veckor". Jo tjena. Vill ha min förbannade dator nu, inte när alla projekt jag är inblandad i är över liksom.

Hur som helst. Sällan har en helg känts såhär harmonisk. Jag tultar runt i lägenheten och unviker kylan med varm choklad, doftljus, rödvin, sällskap av Henrika, jobb och inspiration från kataloger och lookbooks. Av någon orsak inspireras jag många gånger mer av bilder när de är tryckta på lite matt tjockt papper. Så himla, himla härligt att göra små hundöron (alltså, det heter väl så, eller?) på de sidor man gillar mest också. Ah, det var ju bättre förr alltså.








Ha nu en fett bra lördag, kära bloggläsare!

/ Spexig brud

Inga kommentarer: