onsdag, januari 23

FADING


Senaste veckan har verkligen gått i skapandets tecken. Alltså, mitt yrke involverar ju alltid formgivning och kreativitet av något slag. Men i och med det lite hemliga projektet jag pysslar med, de diverse bokprojekten, broschyrframtagningen och lite annat formgivningstjohejsan har jag varit tvungen att insupa inspiration från olika håll och kanter för att inte helt fada ut till grå. Det känns ofta så, liksom, att jag har en viss mängd kreativitet som skapas i kroppen varje dygn. Så att det hålls en jämn nivå av hanterbar flummigness. Används däremot mycket av den här naturliga kreativiteten måste jag tanka mig genom intryck i form av musik, bilder eller umgänge. Har i dessa sammanhang upptäckt en fäbless för tjocka kataloger med matt papper och elektronisk musik. Tur man vet vad man gillar iallafall. Annars hade man inte överlevt länge i den här branschen.

Inga kommentarer: