tisdag, januari 29

OFF THE WALL


Idag när jag kom hem från jobbet kunde inte ens stegring, krassliga lungor och en dunkande huvudvärk med matchande snornäsa stoppa mig. Jag bara måste få tavlorna uppspända och upp på väggen! Jag tänkte först att jag kanske skulle göra en guide till hur man spänner upp canvas på en kilram men sen tänkte jag att - ni kan väl för fan Googla om ni undrar.


Henrika, som ju lägligt nog bor 77 små tramp från min dörr kom över och hjälpte till. Jävla hantverkarmode vi hade ett tag med vattenpass, måttband, uträkningar och spikande. Det var nästan så man hörde den här sången spelas när vi balanserade där på varsin stol med förvirrade blickar och skakiga knän.

Helt fantastiskt hur en "här-står-jag-bara-och-måttar-lite-med-ett-måttbands-pose" kan se så himla "kom-och-ta-mig-nu-snälla-jag-ber-dig" ut....



Såhär blev det. Kom på i efterhand att jag inte fotat slutresultatet och orkade inte flytta blixten, som har sin förvaringsplats där i hörnet bredvid Klaratavlan. Vill bara understryka det. Jag kan ljussätta egentligen, liksom.

Inga kommentarer: