onsdag, november 7

the dress



det är inte ofta jag hittar en klänning som jag faller pladask för vid första ögonkastet. eller det händer visst ganska ofta, men på sista tiden har jag känt mig väldigt ointresserad av allt jag har sett. TILLS IKVÄLL när jag gjorde en liten visit hos hanna fridén. den är underbar. den är lila. den är puffig. den har blommor. den har liksom allt en klänning ska ha, förutom den billiga prislappen. den kostar bara 5000+ kronor. FEM JÄVLA TUSEN. om jag skulle vara en kreativ jävel skulle jag slänga mig på symaskinen och sy en ÄNNU snyggare med tyg från tyger&sånt. men istället sitter jag och suktar, med hoppet om att det kanske finns nåt liknande i ginatricot-prisklass den sjuttonde när jag och tedou far till väster mot grannlandet. tills dess får jag väl sitta här med min bild.

by the way, om ni tycker att mmin blogglayout är tråkig och ful och ointressant, beror det på att jag inte har hunnit fokusera så mycket på den på sistone, med alla deadlines från skolan. men nu när jag äntligen har lite tid över, så tänkte jag ta tag i den biten, hur jag nu ska lyckas med att göra det snyggt och funktionellt och... godnatt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Asos har en liknande, fast utan blommor men det kan man ju sy på, tips bara :D:D

Anonym sa...

Här är länken: http://www.asos.com/Oasis/Oasis-Taffeta-Cocktail-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=226367&cid=4168&clr=Purple&sh=0


Lite billigare i alla fall :)

Madelen utan e sa...

elin: ÅÅH JAG SKA KOLLA MED EN GÅNG