torsdag, november 1

too much



det känns som allting håller på reder upp sig. min hemsida är klar! nästan, NÄSTAN, 24 timmar innan deadline. det är fucking incredible. jag undrar om det någonsin har hänt förut. jag är nog tvungen att finslipa lite på den ikväll så det inte blir obalans i universum. och som om det inte skulle vara tillräckligt, så ställde mamma upp på att hjälpa mig med mönstret och så till min klänning tills imorgon! så chansen för att jag hinner sy klart den är enormt mycket större än förut! mitt liv skulle nästan kunna kännas ultimat, men såklart är det ju alltid för bra för att vara sant.

imorgon ska vi lämna in skriftligt på vad vi ska göra till slutprojekt. jag vill göra åländsk läsk, men jag tror att alla kommer tro att jag härmar peters slutarbete från högskolan. men grejen är att det var han som brainstormade med mig och gav förslaget. fan. och så ska jag på beravning på lördag. min gammelmormor har dött efter ett års sängliggande och kvidande. jag tror jag borde sörja och gråta, men ärligt talat känns det skönt för både henne och mig. och alla andra runt omkring. hur kul är det att ligga på gullåsen (haha ett ålderdomshem btw) hela resten av sitt liv då? och hur kul är det att veta att ens mormor (gammelmormor okej) inte har länge kvar att leva. det känns lite tomt, eller jävligt tomt egentligen, men det är mest bara skönt.

om det inte skulle vara för att nästa helg är bergavningshelg OCH teds och min två-års helg =inget sverige och hotell förrän helgen EFTER nästa helg, alltså veckan EFTER att vi redan har haft våran tvåårsdag. great great great.

jag orkar inte bry mig om nånting, det blir för mycket att ha i huvudet på samma gång. jag funderar på att lägga undan lite, eller slänga iväg, typ tömma papperskorgen eller formatera minneskortet. nånting.

2 kommentarer:

fjauuuuuu sa...

sånadära magneter har vi typ i café att köpa

fjauuuuuu sa...

förresten, beklagar med din gammelmormor. puss