onsdag, november 14

spegelvänd

jag blev att fundera på en sak när jag satt och retuscherade ett fotografi i den fenomenala programmet adobe photoshop. när jag var klar med bilden satte jag ihop den med orginalbilden, med orginalbilden till höger. så slog det mig att jag borde ha orignalbilden liksom "först", så jag var lazy och spegelvände skiten och chockerades när jag såg ut som ett freak, DÅ slog det mig:

Eftersom man ser sig själv endast visa speglar (det är ju även en spegeljävel i kameran) så borde det som man tror är ens riktiga jag, egentligen vara ens spegelvända jag. Med andra ord är det ospegelvända jag:et, det jag:et som alla i ens närhet ser, med andra ord DET FULA JAGET. men sen funderade jag. kanske spegeln är till för att just förhindra att detta uppstår? eller? jag är clueless. här är iallafall bilden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du tjänar 10 cent på att köpa kombobiljetten :P den kostar 6,70 och köper du biljett plus bussbiljett så blir det 6,80 eller nått sånt :P

Anonym sa...

wohoo lämna värsta uträkningen hos Elin :) Den uträkningen som Limpan (Linda Kortman) gav mig en gång då någon på telefon frågade och jag hade ett helvete att dra upp vad hon precis just sade haha. Fast jag fick ett helt annat utlägg än Elin ser jag nu :o ojdå.