torsdag, november 29

iLike strawberry

jag är så jävla grymt besviken. imorgon skulle vi ha coctailparty hos frida och sen kanske fara till arken. changed plans. feberstegring och snor i bihålorna istället. hemmakväll med finrexin och dunkuddar istället. kan det blir tråkigare?

jag som har suttit och kollat drinkar på nätet och myst. jag tänkte att jag likabra kan dela med mig av drinkarna istället för att sitta och hålla på dem. så, here you go!




Absolut Candy Punch

4 cl Absolut Mandrin
2 cl Baileys, eller Dooleys
2 stänk arrak
stänk Grenadine
mjölk





Strawberry Club


5 cl Havana Club 3 años
8 cl jordgubbspuré
8 cl färskpressad apelsinjuice
5-10 basilikablad
1 stänk Havana Club Añejo Reserva





Summer Queen


3 cl Bluesberry-De Kuyper
2 cl Grand Marnier Rouge
0,5 cl Dooleys
1 cl Monin coconut syrup (går även med Malibu)
0,5 cl färska jordgubbar







Frozen Strawberry Daiquiri


4-6 cl ljus rom
3-4 jordgubbar
2 cl pressad lime eller citron
1/2 tsk socker

2 kommentarer:

Anonym sa...

den där frozen jordgybbs drinken är JÄTTE JÄTTE JÄÄÄTTE goood :Dnami nami naamiii!

Madelen utan e sa...

alle: ja jag har hört så :):)