söndag, november 18

lovetrip




ted och jag kom hem levande från sverigetrippen, med fulla väskor, trötta kroppar och leende läppar! förlåt jag försöker vara poetisk här. för att förenkla helgen kommer jag att ,istället för att göra som alla andra när de ska berätta, INTE rada upp dagarna med vad som hände på fredagen, lööördagen och söndagen i detalj, utan jag bara berättar det mest intressanta.

vi rymde tidigare från skolan (vid 12tiden) och tog ut pengar, köpte frukt och körde till eckerö, vilket gav oss gott om tid innan färjan gick. det var kristina som satt i kassan (= rabattbiljetter, som också kan vara för att vi båda är studerande men vafan låt mig vara nöjd)

väl i stockholm hoppade vi av bussen och stod där i mörkret en stund och bråkade om vilken väg vi skulle gå och om vi skulle ta t-banan. vi tog oss ner till stureplan, och det är där det händer på fredagkvällarna uppenbarligen, det kryllade av snygga människor och ted&mig. jag fattar inte varför folk kollade på oss, jag hade karbus, rullväska och lillamy-skor och ted hade keps, ryggsäck och blodiga tår, helt normala tyckte vi men nähä-nä. (känn ironin, feel it feeeeel it)

hotellet var mycket bättre än vi vågade hoppas på för 118 €. jag hade förväntat mig nåt slags budgeterat helvete, men det var jättemysigt! inrett i spansk stil med ett stort jävla fönster in i duschen (ja, ted var nöjd) (nej jag var inte lika nöjd) (men ja, jag lyckades överleva 2 hela duschar där ändå) (ja, bilder kommer imorgon) (nej, inte på mig när jag duschar, utan på hotellrummet)

vi åt middag på en resturang som hette,TROR JAG, k-14. skitgott var det, men vi var så mätta redan när vi klev in på stället att vi nästan rullade ut när servitören kom och frågade oss trevligt men bestämt om vi kunde tänka oss att ta notan eftersom han skulle räkna kassan. "vaddå klockan är ju bara fem i åtta vadihelvete!?" sa vi åt varandra när vi hade betalat och rullat ut. vi vandrade en stund på sturis innan vi gick till hotellet eftersom vi var så slitna efter vår långa promenad från bussen till hotellet (PS. eftersom ted inte vågade åka t-bana)

när vi kom till hotellrummet var klockan amazingly fortfarande 5 i åtta! fan vad snabbt vi gick tänkde vi först innan vi kom underfund med att min klocka hade stannat och att den egentligen var runt 11 i sverige och runt 12 hemma, inte undra på att vi var trötta och att vi blev utkastade från resturangen. vi mös med champagne, roomservice och tv innan vi somnade sådär jätte idylliskt och romantiskt i varandras armar vid 1-tiden.

NU VAR DET DAGS FÖR SHOPPING! jag var pigg när jag vaknade vid åtta på lördagen för jag visste vad som låg framför mig : HOTELLFRUKOST OCH SHOPPING hela dagen! frukosten var great med melon och ananas och yoghurt och smörregåsar och allt vad man önskar, och hotellet var egentligen överlag jättebra. ska ni bo på hotell i stockholm rekommenderar jag och ted lätt hotell kung carl på birger jarlsgatan 21, MITT på stureplan, NÄRA till centrum och JÄTTEfint hotell. allt man kan önska.

vi gick längs stureplansgatorna, som jag aldrig har gått längs förut, helt superb shopping (okej lite dyrare än gina tricot but still!) lugnt läge och sköna butiker. jag fick äntligen gå till URBAN OUTFITTERS som jag har suktat efter i ett år, och det överträffade tillochmed mina förväntningar. det fanns inte bara kläder och accessoarer, de hade inredningsprylar och massa annat smått och gott också! (många i min omgivning kommer att få julklappar därifrån, i can teeelll you.)

resten av dagen shoppade jag och ted bar kassar. nu låter jag som en martyr men han VILL bära kassarna! han nojsar sig till att få bära dem fastän dom inte ens är tunga OCH jag bra klarar att bära dem själv. så det så. och så är han jävligt kinkig när det gäller att hitta kläder, han provar och kollar men han köper aldrig när han är med mig. jag kan faktiskt inte hjälpa det, så döm mig inte för att jag tar med min pojkvän och shoppar!

sen var det raka vägen hem, iklädd min nya mjukisdräkt, och ner i sängen och sova som satan hela dagen idag. imorgon skulle jag inte orka med skola, nej fyysatan. jag vill chilla här hemma med min mjuksdräkt och göra ett kollage av de få plagg jag köpte så jag kan lägga upp på bilddagboken och få kommentarer. det enda som lockar mig är att jag får se catrins nya frilla.

3 kommentarer:

Anonym sa...

simon har också skräck för tunnelbanan, han tror att han ska sitta i knark och åka fast i tullen.
dom är nog inte som vi och dr kosmos, vana tunnelbaans åkare;)

Madelen utan e sa...

julia: haha i tunnelbanan i tunnelbanan, i tunnelbaanan i tunnelbanan :D (8)

Anonym sa...

älskar att läsa din blogg och titta på dina bilder. bilderna är fina och inte bara ego-bilder, det är det tråkigaste som finns, och du är jätteduktig på att skriva och berätta så att man förstår;) fortsätt så!:)