onsdag, mars 17

NEW ER▲

idag är det onsdag. jag är hemma i vasa igen och vaken redan innan klockan åtta fast jag är ledig
från skolan. inatt drömde jag att jag om skolan. drömde att det var en intressant plats där
mycket hände och att vi hade en lektion om teatersmink. jag drömde också att jag skrev "jag
älskar att sova" på en lapp som vi skulle lämna in till vår lärare jaana
innan
hon gick på mammaledigt. när jag lämnade in lappen skrev hon tre frågetecken på den. på
väggarna i klassrummet hängde förstoringar av alla mina skoluppgifter som jag har fotat, och
sedan var jag ute och gick med min enorma vackra häst, som var så svart att den
glänste i blått i solskenet.
man hinner liksom drömma en hel del wicked stuff när man
somnar 18.00.

idag funderar jag på om jag ska gå till vårt närbelägna gym och höra mig för om
lite priser och sånt
. sen ska jag väl försöka få lite skoluppgifter gjorda. har deadlines som
radar upp sig innan påsken, och har inte gjort ett fjucking skit ännu. skulle få saker gjorda
hemma under förra veckan var det tänkt, men det gick inte riktigt som jag hade planerat.
otippat.

jag är ganska nöjd med tillvaron just nu ändå. konstigt det där med the human brain
hur det kan förvrida allting bara för att man är lite olycklig
. i söndags låg jag
på sängen och kved inför asta hur tjock och hemsk jag kände mig och hur meningslöst livet är.
men igår när jag gick i solskenet, just hemkommen till vasa, för att köpa en kotipizza - kände jag
mig snyggare än någonsin. underligt.

eller kanske inte egentligen.

Inga kommentarer: