onsdag, mars 10

vad vi gjorde i skolan idag

bloggsus

det här är alltså min låtsastvilling slash lillasyster slash klasskompis susie q. hon är jävligt snygg
som synes,
men vad man inte kan se är att hon också är helt störd. med andra ord kan det bli rätt
galet om man låter oss gå wild and crazy med en sopsäck och ett helt förråd av
smink
och lösögonfransar. vad som började med att jag bara skulle sminka henne lite snabbt till en
skoluppgift vi missar tack vare att hon är i stockholm och jag på åland nästa måndag, spårade ur till
en helt fantastisk edward scissorhands/spader dam/lady gaga-styling
.

först tänkte vi (as in moi) att vi skulle göra en rockig look med sotade ögon och en sliten tischa, men när
jag sotat ögonen och rotade efter lösögofransar i skåpet - hittade vi dessa hästfransar. och där
började det spåra.
sedan kom jag på att vi också skulle lägga fransar under ögonen, susie kom på
att vi skulle sminka bort hennes mun och istället göra en liten i mitten, jag kom på att den skulle vara svart
och så vidare. detta är resultatet, och mina klasskompisar kan säkert enas med mig i hur mycket bättre än
den legendariska kiwisminkningen detta blev. jag är faktiskt jävligt nöjd med tillvaron
just nu, och inte bara för att jag ska fara hem till åland om tretton timmar!


och jo, jag har typ 200 bilder till - så det här är så himla långt bort från vad ni kommer att få se från denna
photoshoot. nu ska jag betala en räkning på 98,82 för den där gången när jag hade igång larmet i skolan.
men det är ju en helt annan historia... haha.

Inga kommentarer: