torsdag, oktober 25

facebook äger dig



enligt tidningen metro, och facebooks kontrakt som man läser igenom när man blir medlem, avsäger man sig rättigheterna till sina foton, sina mejl, sina intressen och sina kontaktuppgifter. allt står på sidan fyra av kontraktet där alla facebookanvändare automatiskt ger företaget en ”oåterkallelig, evig” och ”världsomspännande” rätt att kopiera, använda och sprida det man skickat på sajten." ni har iallafall fortfarande upphovsrätten kvar tror jag. trösta er med det, men jag tänker aldrig lägga upp några foton där.

min gammelmormor är förmodligen inne på sina sista dagar nu sa mamma. hon frågade om jag vill komma med och hälsa på henne, kanske en sista gång, idag. men jag känner inte att jag skulle få ut så mycket av det. jag blir bara ledsen. dessutom får nog inte hon ut så mycket heller. hon skriker och gråter och det hugger så i mitt hjärta. älskar dig mormor.


Inga kommentarer: