söndag, oktober 7

lång jävla helg





fredag

På lunchen klippte jag lugg, eller jenny S på klipp upp gjorde det, och det blev helt okej. jag har en jävla virvel i pannan som gör att jag måste dra lite och platta lite för att den ska vara rak, och den är ändå lite ojämn, men det stör mig inte så mycket.

När jag kom hem limmade jag i mitt löshår helt på egen hand. Det var en jävla utmaning och det tog typ en timme innan jag stolt kunde konstatera att löshåret var isatt, men också att mina fingrar satt fast i varann och håret var fullt med klumpar och var snett och vint.

Jag hann inte fundera så mycket mer på mitt hår just då, för jag var tvungen att slänga ner hela min garderob i väskan och bege mig till sparhallen, där det kändes som att alla 27 000 hade klämt sig in på samma gång. varför far alla och handlar klockan åtta på en lördag kväll? alla glodde på mig, för jag hade arken-outfit och var sminkad och fixad. iallafall kändes det som alla glodde.

Sen körde jag allt vad min lilla bil gick, ut till lemland och min kära pojkväns 18års-gathering. Jag drack upp min passoa och öl lite för snabbt tror jag, för jag blev ovanligt snabbt och lätt full. Teds mamma skjutsade oss till Arken, och jag gick in före dom andra nördarna, för jag var så kissnödig. Jag hamnade bredvid två Saltvikare i kön, som jag inte hade någon aning om vem var, hursomhelst betalade de in mig och jag var jäkligt nöjd när jag satt på toaletten, 10 euro rikare.

Sen är det jävligt blurrigt. jag har ingen aning om vad som hände och i vilken ordning det hände. jag träffade massa folk, men nästan ingen av mina kompisar var där. Malin tyckte att jag var full, och Jessica och Jenna tyckte att jag passade i lugg. jag dansade ensam på dansgolvet och någon kille gned sig mot mig och ville dansa sista dansen med mig. någon kastade en drink över mig och allting var jävligt suddigt. men jävligt kul. jag hade nog inte kommit ihåg något mer av kvällen om det inte var för vänliga sam som smällde igen en bildörr över mitt smalben, när jag skulle åka hem med cathrine. Det gjorde att jag vaknade till ordentligt. Jag vill passa på att tacka för smärtan och tack för att du valde att just förstöra det benet som foten redan är slut på, puss.

lördag
Ted ställde till med artonårskalas för sin släkt och lite kompisar, och jag hade smutsigt hår. Han fick en svetshjälm som bländar av själv, en stor plansch med mig på, pengar, öl, en drinkshaker, och massa annat som jag inte orkar komma ihåg. De första gästerna kom klockan ett och de sista (min familj) for klockan tio på kvällen. Då kollade vi på extraextra och sen sov jag för första gången med min vuxna pojkvän.

söndag
väldigt slö dag. jag for hem från ted, och mamma bakade bullar som jag fotade. jag vet inte om det blev bra, men jag har iallafall en ide till min hemsida nu. ikväll ska jag läsa på matteprov (yeah like that's gonna happend) och dammsuga mitt rum. jag är shoppingsugen.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! jag dansade också med dig och gnidarn ganska sent på kvällen. det var ca 27 000 människor uppe dansglvet just då också och både du och jag flög hit och dit mellan alla galningar:)