tisdag, februari 1

baka baka liten kaka


när jag var liten, säg mellanstadieålder, älskade jag att baka. mitt favoritbakverk var "sju sorters
kakor"s kardemummakaka och jag kan fortfarande baka den nästan utantill. faktum
är att jag, för att vara så pass dålig på matlagning, faktiskt är ganska duktig på att baka. dessvärre
tappade jag bort intresset för bakning strax innan jag började gymnasiet och det är inte förrän nu som
jag har börjat hitta det igen. nu slänger jag ur mig bananyoghurtschokladkakor, toscakakor och
morotskakor på löpande band. mitt nästa projekt blir helt klart den här kakan på bilden ovan.
får seriösa tillströmningar av dregel i munnen när jag ser den. tänkte jag skulle baka den på fredag när
studiestödet kommer. från banken rakt ner i magen. m-m-m.

kanske man kunde jogga lite medan den är i ugnen.. det är nog en idé..

Inga kommentarer: