lördag, februari 19

lördag morgon och livet börjar suga igen

igår låg jag och funderade på min ekonomi. jag får 489 euro i studiestöd, varav 320 går till hyra, 39 euro
till interneträkningen, 30 euro till telefonräkningen och 60 euro till ekenäs t/r.

489
- 320
- 39
- 30
- 60
= 40 euro att leva på i månaden.

så skjutsade jag precis joel till tågstationen och lämnade bilen i tre minuter för att vinka av honom vid
tåget. 50 euro parkeringsböter. ligger alltså på minus tio euro inför mars månad. tur att jag ändå inte
känner någon direkt livslust. för vi får se om jag lyckas överleva på luft och olycklighet.

förhandstippningen säger att framtiden  inte ser så jävla ljus ut.......

3 kommentarer:

Madelen utan e sa...

vad gullig du är catrin <3 fick lite pengar av mamma och pappa så att jag klarar mig, men JA jag skulle absolut behöva vara närmre joel. längtar så tills den här tiden av mitt liv är förbi.

och det känns hemskt att skriva så.

Catti sa...

ja fick också en gång 50 euro parkeringsböter, det sög. Liksom 50 euro upp i rök sådär bara i princip...fan!

Men såhär är det, det är nästan ingen skillnad hur mycket eller lite pengar man har, för man klarar sig ändå alltid! Skillnaden är att har man lite pengar så suger det :D:D:D

Johanna sa...

Nämmen, så hemskt är väl inte livet! Allt brukar ordna sig, annars får du väl säga till om du behöver hjälp! Kram