onsdag, februari 2

BÄSTA VÅRTRENDERNA 2011

dagens trendlektion med hanna inspirerade mig att prata lite vårtrender. damernas värld har gjort
en himla fin cover över de viktigaste tio trenderna i vår. men allting är ju sällan så jävla lajbans, så det
här har jag själv tänkt satsa på i vår och sommar:


androgynt och lite punkigt har jag gillat hela hösten och vintern, även om jag faktiskt varit lite mindre
svart den här vintern än förra. då kunde klassen höja ögonbrynen och flåsa till om jag hade färg en dag.
men i vår kommer det nog att fortsätta följa med. har min älskade bikerjacka i läder som alltid kommer
fram på våren. andra nyckelplagg i trenden som korta tighta jeans och slitna tishor tackar jag inte heller nej till.

 
visa magen-trenden behöver inte alls vara så extrem och blottande som den låter. klänningar med
outcuts och att visa hud överlag gillar jag massor. (haha, dagens citat av madelen holmström: "jag gillar
att visa hud!".. anyway). och man behöver ju inte visa så hemskt mycket av den dallriga delen av
magen om man har hög midja på kjolen. och så får man väl sola lite innan. har en bra känsla angående
magtröjor i vår. tror det är spicegirlen i mig som vill ut.


ååh långrandigt! jag har letat efter de perfekta långrandiga strumpbyxorna i flera år, och hittade dem
äntligen förra veckan på lindex rea. 70% för att ena benet varit i fönstret på en skyltdocka inte illa.
randig överlag kommer väl alltid till våren, och jag har en känsla av att det kommer bli extra exremt i
år med en pojkvän som man ibland kan tro att vill förvandlas helt till en sjöman så fort det blir värme i
luften.. 


romantik och spets... är kanske inte det man först kopplar ihop med min stil. men jag är faktiskt ett
stort fan av bondig romantik. speciellt runt midsommar när det blommar på alla ängar och man bara
vill strutta runt i den där alberta feretti-klänningen i mitten av bilden hela nätterna långa. 


V-RINGAT! det här gillar jag. inte nog med att det smickrar min kroppsform och är en av de snyggaste
skärningarna, dessutom kommer det finnas mycket av dem i butik i vår och sommar. gillart. önskar
dock att man blivit begåvad med lite mindre vulgär byst i sådana här fall, tänk så snyggt med en sådan
där klänning som den tredje från vänster.... men vad är väl en bal på slottet....

bilder från DV

2 kommentarer:

maestro sa...

HAHAH JAG DÖR - INTE BYXOR MED KJOL OVANPÅ IGEEEEEEEEEEEN

Madelen utan e sa...

hahahah men nej, fokusera inte på dem. titta istället på helheten!