tisdag, februari 1

LIFE

ryggsätet är lite, lite för rakt. jag önskar att jag bara kunde fälla det lite bakåt. varför råkade jag hamna
precis framför en farbror som jag inte vågar fråga? magen kurrar och jag har ont under pekfingarnaglarna
av pistagenötsskalande. jag önskar att prästerna mitt emot mig kunde sluta prata högt och ivrigt om
kyrkor och istället förstå hur hungrig jag är och att jag sitter här utan cash och behöver bli bjuden på en
saftig macka eller choklad från vagnen som snart rullar förbi. om några timmar är jag äntligen (eh, who
am i kidding?) framme i vasa. då ska jag gå genom hela stan till min cykel och cykla hem till ghettot. sen
är det dags för ännu en av våra långa och krävande skoldagar. känns oerhört peppande att öppna ögonen
på morgonen när den mesta av tiden går ut på att antingen cykla till eller från stan eller åka skolans hiss.
själva lektionerna är max två timmar och sedan får vi åka hem igen. eller i vårt fall, åka halvvägs och
sedan riva loss cyklarna ur plogbilens drivor och cykla hem. älskar mitt liv. det märks antar jag.

Inga kommentarer: