onsdag, december 16

jag överlevde

sitter at the moment och chillar i bilen i åbo hamn bakett en ryssebil. har precis gjort
fetaste granatäppelfläcken på min nya ginatricot-tröja.
fett najs. snart ska jag
åka båt hem till åland och vara där i två veckor. känner mig förvånansvärt motverad. saknar alla
där hemma och känner att läget är under kontroll i vasa. bonsaiträdet fick barnvakt i
form av sus
och jag fick dermalogicaarbetet inlämnat innan deadline. det blev till och med
fint, och fan, det är inte ofta jag är nöjd med nåt jag gör.

jo, by the way, idag när jag, asta och sus var till skolan och lämnade in våra arbeten råkade vi
hitta en lista med tentresultat från senaste tentan i biologi. jag hoppades på en trea men tack
vare god knows what hade jag lyckats klämma fram en fyra. kändes så sjukt jävla
snuskigt bra.


bilfärden från vasa var minst sagt intressant. första timmen gick helt bra,
genomförde och överlevde en telefonintervju med frippe som kommer i tidningen på fredag. läs
den för guds skull med en nypa salt, för när frippe och jag gör nåt ihop blir det liksom inte till
nåt vettigt. efter två timmar var mina ögonlock så tunga att jag tre gånger hörde
smattrandet av mina bildäck mot ytterlinjen
. var tvungen att skriksjunga med i
sexy bitch på radion för att inte somna, och hade hela tiden astas oroliga blick och "kör inte
ihjäl dig nu, snälla madde, gör inte det"
i bakhuvudet. man kan lite skylla på henne
för att jag var så trött idag. sov hos henne inatt och lyckades både bli rädd för mandarinskal på
golvet och ha sönder hennes säng innan vi somnade. vilket i vanlig ordning var alldeles för sent.

however. jag tog en powernap på en parkeringsplats i typ.. kokkola tänkte jag skriva- men det
ligger åt andra hållet på kartan än var jag befann mig. och sen fortsatte jag ostört till åbo. lite
nöjd då. nu ska jag äta upp mitt granatäpple och lyssna på daft punk. fridens
liljor, vi ses snart.

1 kommentar:

Mary sa...

bonsai-fläskisen sitter snällt på min hylla, han/hon/den passar in hur bra som helst! måste nog skaffa en egen fläskpitt då du kommer tillbaka! ;)