söndag, december 13

maderiellt 12/09

Photobucket

Älskade läsare, detta är tillägnat er som först nu inser att det faktiskt är julafton om två veckor,
och därför inte ens ännu tänkt tanken att börja köpa julklappar. Jag är själv alltid ute i
sista sekunden när det gäller, ja, allt
– men speciellt julklappar.

Så här har jag för både er och min egen skull satt ihop en smidig sista- minuten-guide. Här kan
ni hitta dyra, eller ja mest dyra, men också billiga och en del gratis tips på vad man kan ge
till varje enskild familjemedlem. Alla dessa klappar går såklart att applicera på andra personer i
din närhet. Har du till exempel en pojkvän som är som en lillebror – alltså fan, då bör du
kanske först och främst tänka över vad fan du håller på med, och åtgärda problemet snarast.
Men vad jag menar är att du fritt kan mixa och matcha tipsen och att anpassa dem till just din pusselfamilj.

Förövrigt tycker jag att en smartcase med en personlig gravering är den
ultimataste presenten ever åt en pojkvän. Det är något han kan använda dagligen, och som
samtidigt påminner honom om dig. Fransförlängaren från Beauty Society är också en av mina
favoriter, och jag kan personligen intyga att det faktiskt fungerar. En tjej som jag
pratade med hade till och med varit tvungen att sluta använda den, eftersom hon inte längre
kunde ha solbrillor på sig. Men ingen förutom Elton John använder väl solbrillor på vintern,
vilket ju faktiskt ger er ytterligare några månaders prövotid. Den är alltså dyr, men sjukt bra.
Men nu skulle inte den här texten handla om hur snyggt jag tycker att det är med
långa ögonfransar
, utan hur fint det faktiskt är med jul. Kom ihåg att chilla, sova och äta
som aldrig förr nu i jul. Ångesten kan du spara till senare.
Förslagvis nyårsdagen.


Så ha en smaskig och bra jul så hörs vi igen nästa år. Om jag inte råkar föräta mig på svartbröd
från diverse julbord. Det måste ju vara det bästa med den åländska julen. By far.

Photobucket

läs hela tidningen i pdf

Inga kommentarer: