torsdag, december 3

tredje växeln

nu fan är det hastiga tag som gäller. inom två timmar ska vi plocka ihop, packa väskorna och
befinna oss på busstationen nere i stan. har suttit på världshistoriens tråkigaste
föreläsning på balt-engelska
i två timmar den här morgonen. älska obligatorisk närvaro.
speciellt när det är för två timmar och man är tvungen att genomlida en en komma tre mils
iskall cykeltur på en cykel vars växlar frusit fast i trean
. just nu har jag ingen lust
alls att fara hem, det är soligt och frostigt i vasa - och för första gången på länge känns det som
man kanske skulle kunna haft en rolig helg här. nåväl, vasa have to do without me några dagar.
och jag utan vasa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om ni skulle lägga in cyklarna i källaren skulle ju inte växlarna frysa fast

lotta sa...

HEJ! idag hade jag brist på matinspiration, och när jag var på väg att ge upp och gå och hämta en kotipizza som jag ändå inte haft råd med, kom jag ihåg den där pestocouscousen du bloggade om tidigare i höstas! åh gode satan vad det var GOTT och enkelt och billigare än kotipizzan. så tack tack tack för detta god tips, vilken fantastisk idé alltså! :)

Madelen utan e sa...

anonym: VA?! är det kylan det beror på?! skämt åsido, ja det är klart - men vi tänkte inte på att det skulle vara freezin cold idag. det har liksom inte varit så pass ännu. men man lär sig ju med tiden, you know.

lotta: ååååh visst är det! det var någon som skrev och tyckte att det var ett skittips, men se nu! att göra dig glad är ju mitt jobb :D typ! puss lotta

Anonym sa...

mm, madde, gissa hur nöjd jag är, mmhmm! mvh din bästa älskling