tisdag, december 15

not enjoying the silence

idag har varit en tyst dag. jag vaknade. gav ifrån mig nåt slags pipande ljud när jag gäspade, gick
till badrummet - borstade inte tänderna eftersom min tandborste mystiskt försvann när vi
städade lägenheten i helgen, och jag sedan dess borstat tänderna med min tandborste hos asta
- frustade kanske lite när jag fick vatten i näsan under ansiktstvätten, åt frunch, smaskade, gick
på stan, skrek av smärta när mina fingrar skulle pilla i pengar i
biljettautomaten (vi snackar minusgrader här nu. sjutton minus mer
exakt)
och föll på att frysa fast i tjugocentaren. snörvlade. pratade med jangi på grina tricot
några minuter, nynnade lite krystat för mig själv medan jag bläddrade mellan t-shirts på carlings
och fick konstiga blickar av killen i kassan. försökte försiktigt men uppenbart dölja min
ginatricot-logo på kassen jag hade i handen och smög ut. suckade. hälsade på cissi på kicks,
pratade tjugo minuter och fick med mig mascara och rosebudsalva därifrån.

kom hem, suckade välbelåtet när jag äntligen fick kissa efter en timmes
skänkelvikningar på stan.
snörvlade lite. handlade, vilket innebär en skitintressant
ljudfrekvens på ungefär: "hej, blip, blip, blip, blip, seitsemäntoista viiskymmentä sjutton och
femtio, kiitos tack, moikka hejdå". sedan har jag bara suttit hemma och skrivit. pratat med asta
två gånger i telefonen. mamma tre. det här var två timmar sen. jag behöver få använda mina
stämband var tioende minut för att inte bli galen. herregud. får köra plan b och lägga
igång typ hide and seek med imogen heap och sjunga lite stämmor med
mig själv
. och snörvla.

Inga kommentarer: