lördag, november 17

TGIF


Det var länge sedan jag var så fredagslycklig som jag var igår. Direkt efter jobbet vandrade jag runt på Söder och kände hur det bubblade i kroppen av lycka. Tänk, två hela dagar framför en med sovmorgon, öl, bästa vänner och lösgodis. Det behövs inte mycket mer för att jag ska bli bubblig. Var uppe vid Katarinahissen och lyssnade på musik och glodde ut över Stockholm. Sakta men säkert håller jag på att falla för den här staden, det trodde jag aldrig när jag flyttade hit. Än så länge stannar kärleken innanför kustlinjen på Söder, men det är alltid nåt. Under min promenad hem från Slussen fredagsshoppade jag lite päls, en grön tröja och ett par svarta höga jeans till min samling.


Vid 21-tiden ringde Elin och ville ha med mig till Kungsholmen. Nothing else to do but slänga på sig lite smink och päls och motvilligt dra sig från Söder. 

Vi hängde ett tag hos Adam och satt i hans stora fina fönster, mätte fettprocenter och drack jordgubbsskumpa.


Bra Ålands-gäng. Är inte helt säker på vad som pågår i min lugg på den här bilden dock. Ser ut som ett sånt rör som hundar springer genom i agility? 


Det blev några öl på oklart uteställe i stan med helt underbart störd blandning av musik, och det var den fredagen. Har legat inrullad i täcket likt en mänsklig torilla hela dagen och ätit körsbärstomater. Nu ska jag göra något av den här lördagen.

Inga kommentarer: