söndag, november 4

WELL, THIS IS ME

Tänkte att ni skulle få följa med in i min skumma lilla etta på Bondegatan utan kylskåp och teve men med en enorm säng. Som dock är obäddad på den här bilden. Gester med gester-pokalen är inte min. Misstänker att den tillhör min chef.


 Eftersom mitt fönster ligger i gathöjd och jag har är uppväxt på Hagaslätten där man kan springa naken i en kilometers radie utan att någon ser en, har jag alltid persinnerna fördragna i förebyggande syfte. Kör  alltså ständig mysstämning med tända ljus.


 På grund av bristfälliga förvaringsutrymmen (och kanske lite estetiskt fåneri) så är min lägenhet i äkta bloggmanér en enda walk in closet. Såhär ordnat ser det ut när jag precis tvättat och vikt. Efter imorgon bitti - not so much. Viktigt att ha två microvågsugnar också. Försöker kompensera för mitt i övrigt totalt värdelösa kök.


 Eftersom jag inte har något kylskåp är detta vad jag lever på mestadels. Frukt och take away. Ohållbar livsstil i längden känner jag. Men soft.


Ja, den uppmärksamme lägger säkert märke till att jag fortfarande har kvar Somersbyflaskorna från min "inflyttningsfest". Men jag är för snål för att slänga dem och för disträ för att få dem pantade. Därför får de stå kvar tills jag orkar ta tag i det. Oklart om tidningpappret bakom röret är en inredningsdetalj eller någon form av isolering? Elin älskling, observera tepaketet som står och väntar på dig där på hyllan!


 Dörren till mitt badrum har en dörrknackare av okänd orsak. Ännu ett ställe att hänga upp kläder på tänker jag. Tischan på bilden är för övrigt helt fantastiskt. På galgen.


  Jag har benådats med ett jävligt fräscht badrum, tack gode gud. Det värsta jag vet är badrum som inte går att städa helt rent. Inte för att jag städar jätteofta, men när jag väl gör det vill jag att det ska bli rent. Jao, ao. Det var väl det. Nu ska jag fortsätta göra vad jag alltid gör. Jobba. Mantrar för mig själv "jag är lyckligt lottad som brinner för mitt jobb jag är lyckligt lottad som brinner för mitt jobb jag är lyckligt lottad som brinner för mitt jobb".

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den där hyllan du har i badrummet är ju jättefin! :) Varifrån är den?

Madelen utan e sa...

Det är något svinbilligt från IKEA!