torsdag, november 8

VINTERMAKEUP

Hur jag skulle återskapa denna look: Men bästa brynpennan från Lumene (appliceras givetvis med pensel för det bästa resultatet) och China red från MUS.

Jag är fett kräsen när det kommer till makeupinspiration, men Linda Hallberg levererar nästan alltid. Typ som den här helt enkla men fantastiska makeupen. Älskar de småbuskiga men ändå definierade brynen till en perfekt bas, en svag rouge och det mörkröda läppstiftet till på det. Den perfekta vintermakeupen enligt mig. Kan piffas upp med rufsiga lockar eller vardagsmatchas med en snygg mössa. Gissningsvis är läppstiftet China red från MUS. Tror vi har det här nere i sminkskåpet, kanske jag skulle ta hem och testa lite. Bilden hittade jag på hennes Instagram, som man ju nu för tiden också kan kolla in på webben. Sånt gillar vi! Här kan ni kolla in mitt konto också, yaoyaoyao.

Om den här bloggkurvan håller i sig kanske det trillar in lite egna makeuper här snart. Har ni några önskemål på vad jag ska blogga? Hit me!

3 kommentarer:

Rebecka sa...

angående just önskemål så får du gärna ha just makeup och hur man fixar det :D kan inga nått om makeup så skulle vara intressant, och så tycker jag om samma "enkla" stil som du verkar göra

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen inte att bloggandet ditt saktar av! Har några önskemål på blogg-inlägg åt dig:

Kan du reda ut för oss läsare vad du gör nu. Är praktiken slut och du har fått anställning? När är det dags för skolan igen? Vad får du göra på Moore? Framtidsplaner? Skulle vi kunna få följa med dig en dag på jobbet?

Sen undrar jag vad du har för tips för vinterhy? Är inte sådär hemskt torr i namat (ännu) men har röda partier/eksem pga av kylan, främst i "rynkorna ovanför munnen". Vad kan jag göra åt det?

Tips på snygga och fräsiga kläder till vintern. Är så jäkla trött på min garderob, åååh!

Sminkskola! För jag suger på att sminka mig.


Tusen tack och bock för en super-blogg med massa inspiration och snygga bilder! Fortsätt så tack!

Anonym sa...

Jag hade skrivit en lång kommentar men den försvann tror jag?! Om den inte kommer upp gör jag ett nytt försök imorrn!