lördag, juli 24

humörsvängning 2000

jag var på helt okej humör när jag kom hem. jag var verkligen det. trots att jag luktar rökt fisk och
är fuktig ända in på underkläderna. även fast det känns som att jag har suttit och skrivit hela
kvällen men ändå inte fått något gjort. jag blev inte ens arg när jag tappade ut sexhundraarton
röda vinbär över mig själv på jobbet. men när jag kommer hem och kikar in i frysen för att kolla till
mina mintpuffetar och inte bara den ena utan båda jävla glassar är borta. då for
humöret för mig. det finns liksom ingen hejd på min ilska. mina mintpuffetar är satan heliga.

jag misstänker givetvis att det här är ett sätt för mig att få ut min underliggande frustration och
trötthet. men jag blir inte mindra grinig för det. så jag drar istället till bastun och hoppas på att en
spelning med familjen kan få mig på bättre humör.

Inga kommentarer: