måndag, juli 12

en jävla drös av ord

måndag kväll. sitter på jobbet och lyssnar på zandras sommarprat. försökte lyssna på det när
det sändes på radio förut, men hann bara höra delar av vad jag märkte att nog var ett ganska
najs sätt att spendera en timme, eller hur långt det nu är.

den här dagen har för övrigt varit ganska jävlig. jag jobbar kväll, vilket innebär
att jag börjar två och det betyder i sin tur att jag vaknade när det var som allra varmast och
äckligast runt elvasnåret. när jag hade skrapat av mig den värsta svetten och
glidit i något så dumt som ett par svarta leggings och en tunika
satte jag mig
på soffan och skrev en krönika. alldeles för lång givetvis. så är det alltid. jag fasas först över hur
jag ska lyckas fylla ett papper med 2500 tecken, men i slutändan sitter jag där med 3500 och
gråter över hur många meningsfulla och fina meningar jag måste slakta tack.

väl på jobbet började jag märka att förkylningssymptomen jag känt de två senaste dagarna nog
var här för att stanna. inte nog med att jag inte har någon röst, nu har jag stegring också. har
suttit hela dagen, arg och svettig (arg för att jag inte kan prata och svettig för att det värmer
både från insidan och utsidan) och gjort färdigt nöje som ska till tevetidningen på fredag. eller
nej, svettades gjorde jag bara till fyra, då hittade jag en fläkt på fotoavdelningen
som jag helt kallt snodde och ställde på mitt skrivbord
. så nu är jag alltså en av
de privilegade som har en egen fläkt på bordet. känns bra.

vad som känns mindre bra är att det den här veckan ska publiceras en bild på
sommarvikarierna på nyan, där jag givetvis också figurerar. och det är här den här
dagens humör helt for åt helvete.
vi skulle för det första tvunget ta den där
förbannade bilden i redaktionstrappan där solen ligger på och det är ungefär
femtiosex grader på dagarna.
dessutom skulle bilden tas underifrån. och till på det var
vi tvungna att stå där i tio minuter för att alla medverkande skulle hinna komma hit och för att
få till den perfekta bilden.

den perfekta bilden får ni väl se typ på onsdag i nyan. jag tänker inte uttala mig om den desto
mer. men ni kan ju förbereda er på att det kommer en massiv bildbomb med snygga
maddebilder här på bloggen i samam veva. jag. är. inte. ful. egentligen. det har varit
kvällens mantra.

nu ska jag dricka upp mitt vatten, städa upp på skrivbordet och fara hem. hoppas elin är hemma.
jag tappade nämligen bort hemnyckeln i fyllan i lördags. great work mad.

Inga kommentarer: