söndag, oktober 24

make out not war

jaha, nu har jag släpat mig hem från tågstationen där jag vinkade av joel. den ungefär tre kilometer
långa cykelturen har nog aldrig känts så tung, för att inte tala om att komma hem till en oredig lägenhet
med en oreda som vi tillsammans byggt på i tio dagar. de kanske snabbaste tio dagarna i mitt liv. jag
förstår inte hur tiden bara kan susa förbi när man är med den bästa personen i världen. detta trots att vi
verkligen försökte göra så tråkiga och utdragna saker vi bara kunde för att tiden skulle gå långsamt.

vad har jag då gjort sedan vi hördes sist? nå för det första har jag (märkte jag nyss när jag plockade
upp i mitt rum) shoppat en jävla massa. jag har ytterligare fyllt på min ringsamling, köpt världens
finaste grå-blå-svarta poncho, en väska, ett halsband, en juicepress, ett guldfärgat skrin, ett
korshalsband, en underbar kofta, en bok och en blixt till min gamla fina voigtländer vito.
och allting för under 60 euro.

blogg01

blogg02

dessutom har jag varit på en alldeles fantastisk konsert med en av mina största förebilder lady gaga.
inte nog med att hon sjunger som en gudinna, skriver underbara texter och har typ världens 
coolaste hårfärg - dessutom är hon så härligt nytänkande och kreativ. allting hon gör och
allting hon har att göra med är vackert, snyggt eller så äckligt att det blir estetiskt tilltalande. jag är helt
fascinerad, verkligen. och konserten var såklart helt sjukt bra. jag grät.

blogg05

blogg06

min familj har varit och hälsat på, henrika har varit på åland en vecka och jag har nästan läst ut sofi
 fahrmans debutbok "elsas mode". passande att bok nummer två kom ut här om dagen känner jag. inte
för att det är den bästa bok jag någonsin läst, men det är tillräckligt för att få ögonlocken att trilla fast
om kvällarna när man ska sova ensam i sin stora säng.

blogg04

jo, just det. jag har ju köpt den finaste tishan någonsin också. med mustascher på från GT. min
favoritmustasch är nog "the paintbrush".

blogg08


sen har jag varit läskigt aktiv i köket under veckan också. vi har lagat sushi, morotskaka, pizza,
köttrullader och ätit lite för mycket onyttigheter. veckorna fram över är det nog joggingskorna som åker på.

blogg07

blogg03



men åh vad jag älskar joel sundström.

Inga kommentarer: