tisdag, oktober 12

några minnesvärda betraktelser från denna tisdag

  • sjöng "ja må hon leva" ungefär exakt fem sekunder efter att jag öppnat ögonen imorse. något som säkert mest bestod av några intressanta toner kombinerat med ett nattrufsigt våfflat hår. det borde nog ha fångats på film.
  • har fått henrika att gråta inom en minut efter att jag vaknat. måste fan vara rekord.
  • under morgonen haglade det vågrät utanför fönstret
  • ..därför fick vi åka bil till skolan med bästa cissi och slapp därmed cykla
  • dessutom slapp vi också halva skoldagen då en lärare var tvungen att fara på möte. tackar för den.
  • ..eftersom då fick vi spendera några nyttiga timmar på stan.
  • har hittat en apple-butik som jag inte sett förut och nosat igenom den.
  • utökade min ringsamling med ytterligare två pärlor. så nu har jag en fantastisk ring för varje finger. bör räcka en stund.
  • har städat hela lägenheten inklusive insidan av micron. där inne kunde joel lätt ha gjort en analys av ekosystemet.
  • har till mina brösts stora glädje investerat i en ny sport-topp efter fyra(?) eller fem år.
  • har börjat läsa sofi fahrmans bok som jag hört så mycket fint om. är inte så impad än, men jag hinner ju bli.
  • och nu sitter jag med bultande hjärta och funderar på den stora frågan: vad ska man ha på sig på gaga-konserten imorgon? har ingenting i garderoben. 
haha alltså, läser man det här inlägget har man svårt att tro att jag har höga betyg i svenska. tempus hit och tempus dit.

    2 kommentarer:

    Susie sa...

    vad snackar du om för lärare som skulle möte egentligen? :D

    ida sa...

    Det är ju Gaga. Var kreativ och gå till citymarket och handla en hel massa KÖTT!