söndag, oktober 24

throw it out there

för ganska många veckor sedan nu utmanade ida mig att avslöja sju fakta om mig själv. egentligen är
jag inte så mycket för sånt, men så slog det mig att det ju är det ultimata sättet att få ut information
som annars sällan kommer på tal. so here we go:

1. jag ogillar visserligen att diska, men något som är ännu värre än att diska är att dra händerna 
genom håret strax efter att man har diskat. samma gäller om man har torkat damm med ajax.

2. jag hatar när människor rör mitt ansikte. denna fobi är kanske aningen kopplad till att jag är helt
obsessed av små kvisslor, pormaskar och ojämnheter - men jag kan liksom känna hur bakterierna och
smutsen från personens händer sätter sig i mitt ansikte. så jävla vidrigt. undantag ges givetvis åt
baksidan av joels hand.

3. jag är helt besatt av mitt hår. har jag en dålig hårdag är allting annat den dagen också dåligt.
dessutom tror jag aldrig att jag har varit nöjd med min hårfärg i längre än två dagar i sträck. jag vill
ständigt ändra på det och omedvetet fluffar jag upp det minst en gång var femte minut.

4. jag hatar att låna hörlurar av någon annan. att peta in en hörlur som någon annan har haft och ska
ha i sina öron äcklar mig på så många nivåer. att låna ut mina egna hörlurar går däremot hur bra som helst.

5. jag blir sällan nervös, men när jag ska åka tåg ensam blir jag ett vrak. pulsen är ständigt hög och
jag darrar som ett asplöv. tror jag har varit med om en tågolycka i något tidigare liv.

6. en av orsakerna till att jag är så himla dålig på att städa är att när jag väl sätter igång så finns det
ingen hejd på mig. jag liksom blir min egen mamma och slutar inte putsa och feja och gnugga förrän
mina städnazi-gener är nöjda. så därför låter jag hellre bli helt, det är så mycket bekvämare.

7. jag har en otrolig prestationsvilja. jag vill alltid vara bäst på det jag gör och blir otroligt besviken på
mig själv om jag inte är det. ett beteende som är rätt jobbigt from time to time. men effektivt.

trevliga grejer det här hörni, men nu vet ni det. söndagskvällen räddad liksom. liksom liksom liksom liksom

1 kommentar:

Madelen utan e sa...

naw, så hemskt men ändå så fint!