fredag, augusti 3

det verkar bli en lönsam vinter




jaha, fyfan. sista dagen på ålandstidningen idag. för i sommar iallafall. daniel ringde nyss och sa att jag stod som tvåa på listan över extraknäckare i vinter på helger och sånt. emil har ju varit här längre än mig så det är nog bara att acceptera. antagligen löser det sig :D men gud vad roligt att ha jobb i vinter! det är ju helt jävla perfekt. dessutom är det ett roligt jobb. och TILL PÅ KÖPET frågade britt på EL om jag kunde tänka mig att hoppa in på lov ibland i vinter ifall någon ville ta ut sin semester eller så. herregud kan det bli bättre? jag tror det äntligen börjar lösa sig litie för mig här i livet. fast jag är nog lite väl positiv nu.

jag och ted bakade mockarutor igår som jag ska bjuda på idag här på tidningen. hoppas folk är hungiga för det är typ 40 stycken, och vi är för tillfället typ 10 pers här.

det är lugnt och skönt idag sista dagen, och jag är helt okej nöjd med mina prestationer i dagens tidning. med tanke på hur jag mådde igår (skit, illa, grymt dåligt, osv) så lyckade jag iallafall klämma ur mig NÅGONTING vettigt. hoppas nicolina är nöjd med den även fast hon hade munnen lite öppen. jag vet själv hur hemskt det är att bli fotad och sen inte alls få vara och bestämma vilken bild det är på ens eget face som ska dras upp till 30 cm och visas till 27000 pers. daniel tyckte iallafall den var fin, verkade det som ^^

det verkar som att det blir fint väder nästa vecka, tror jag att jag hörde. och i helgen (alltså imorgon, ää) så är det kräftskiva på teds stuga, och jag kommer bli ditdragen i benen även fast jag jobbar dagen efter. ..klockan 2, men äh.

Inga kommentarer: