onsdag, augusti 1

nånting att se fram emot

äntligen är det gjort! nu är det bara 4-5 dagar så har jag det, och dagen efter eller samma dag ska det i. hihi. imorgon jobbar jag min näst sista dag på tidningen, och i helgen jobbar jag mina sista dagar på eckerö. sen är det en vecka ledigt innan skolan börjar. det känns som den här sommaren har gått snabbare än någonsin, faktiskt.

våran nya katt freddie (haha moa som har döpt honom) ligger i min säng och sover helatiden. han är förjävla söt, men har förjävla vassa klor och massa vassa tänder. han är min nya fotomodell, men jag försöker att inte ladda upp på mycket bilder av honom på bilddagboken, mwaha.

jag var på jakt efter en kofta igår efter jobbet, och gick runt på kappahl eftersom jag tänkte att dom skulle vara kungarna av basplagg här på åland, men inte en enda. jag fyndade däremot ett par till solglasögon (min samling är nu uppe i 6 par i användbart skick och 3 som bara ligger i lådan) och två par halsband. pern hade varit förundrad över mig. jag gick slutligen in till madison, med ingen hopp kvar, bara för att fråga på skoj efter en svart kofta (jag trodde jag
kunde hela deras sortiment typ) men så var inte fallet, för där hängde den, koftan med stort K, lång och med knappar! perfekt till alla mina klänningar! tack madison, som jag inte visste att egentligen stavade alandia fashion "Ålandia Fashion". wierd.

jag sitter med hårinpackning i, och snart måste jag byta i fiskskålen, imorgon är en skön arbetsdag, 8,30 - 16,30, GRRRRREAT !

mina nya halsband, puss

Inga kommentarer: