torsdag, augusti 30

nagellacket klibbas ut på tangentbordet (och jag somnar snart sittandes)




vad trött jag är. alla jävla dagar, alla, när jag åker buss hem / bilar hem / nyss har kommit hem så kommer det som en pust som drar förbi och liksom suger musten ur mig. idag när jag kom hem började jag nästan gråta. för 5 minuter innan bussen kom fram till min busshållplats fick jag världens hostattack och hostade upp x kilo slem, och var sedan tvungen att sitta med det i munnen tills jag klev av och kastade mig ut ur bussen för att, som busschauffören antagligen såg det, halvt spy i vägrenen. (undrar vad björn som klev av på samma hållplats tänkte). och sedan gick jag hem med högklackat, vilket var jobbigt och utmattande. själva orsaken till gråten kom först när jag klev in genom dörren, satte mig vid köksbordet, och mamma hade kokat 2000talets löskoktaste ägg! dom var förbanna nästan råa ännu. jag som var så sugen på ägg.

jag har målat naglarna rosa, för ikväll ska jag på middag med annalena, jacob, sebba, daniel och emil. vi ska till park och jag har aldrig ätit där av någon anledning, så jag är skitnervös för var man ska gå in, var man ska parkera bilen, var toaletten är, om dom har god mat, och är den isåfall dyr eller billig? det kommer sluta med att jag sitter i baren med två tjocka alisar och ser osäker ut. sen blir jag våldtagen och tagen till sjukhus någon gång inatt.

men vid det laget hoppas jag att ted har börjat undra vart jag har tagit vägen,

PS. varför i helvete har min sidebar halkat ner till bottenvåningen? kan någon ge mig en förklaring?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vet att den brukar göra så om man har en för stor bild på sidan om, men annars har jag ingen aning.