måndag, augusti 27

en korvlåds-måndag




nu har jag en facebook, men jag förstår mig inte på det alls. det är som när jag skaffade lunarstorm på hösten i sexan och skulle svara på ett gästboksinlägg för första gången. jag hette kjamsingel89, eftersom att när jag skrev in "madde" så kom förslagen "kjamismadde" "maddegirl" "maddegos" och såna namn som jag inte alls ville heta, så jag klickade på den otroliga funktionen "någon helt annat" eller vad det nu stod, och då kom bland annat detta underfundiga kjamsingel upp, och så lade jag till 89, för det hade alla i sitt namn back then. genom tiden hann jag heta mupp_, P0P, rummiknubb och nånting där mellan till tror jag, men inget har jag riktigt trivts med förrän emma och jag började kalla varann em och mad, då ÄNTELIGEN fick jag mitt internet-nickname som var perfekt för mig.
nu for jag iväg igen. orsaken till att jag skriver egentligen är, att jag inte förstår mig på facebook och att någon gärna får hjälpa mig.

idag var jag i skolan, trots min allvarliga, hemska, förskräckliga, terrifierande förkylning, och slet mig genom dagen med lite snorande och hostande. jag gjorde klart min instruktion till hur man lagar kaffe, men ingen förstod sig tydligen på den, så det var nog en värdelös instruktion. kan lägga upp den på bloggen här senare, tillsammans med casandras födiskort som jag har gjort men inte printat än, du ska få det någon dag! efter att vi hade ätit av den delikata korvlådan (korvpengar i fett med strösslad lök över) tog vi oss till mk och började med omröstningen till skolkatalogsomslaget *pom pom pooom* och jag vann! det var coolt. jag har aldrig vunnit nåt förut i hela mitt liv. inte vad jag kan komma på iallafall, så det kändes skönt. fast erica och cathrine sa "men jag röstade på giselas, faktiskt." "din är lite dyster och så" så jag fick ingen riktig vinnarglädje, jag tar åt mig somfan av såntdär, haha tönt. den får ni inte se förrän den kommer ut nu tror jag, det blir roligare så nästan, eller nåt.

Inga kommentarer: