fredag, oktober 31

dan före dan före dopparedan

idag jobbar jag min näst sista dag på eckerölinjen. sedan blir jag officiellt en arbetslös frilans-fotograf utan pengar till en ny kamera. det känns så jävla surt att jag har försökt spara till en d300 i ungefär ett halvår men har bara lyckats komma upp i halva priset än. helt absurt.

men så går det när man är tvungen att köpa en ny bil och sedan är tvungen att betala en massa extra kostnader på den som man inte visste fanns ens. skatt och försäkringar och besiktningar och lackeringar och lyktor och allt fan.

idag får jag dessutom minimalt lite lön in på mitt konto, så nu får vi bara hoppas på att jag finner ett välavlönat trevligt jobb i som jag kan cykla till i vinter. alltså lagom avstånd skulle vara.. ödkarby skola (2km), kommunkansliet (3km) eller kanske till och med matkroken (4km). längre än så skulle jag inte vilja behöva ta mig i vinter.

att jag däremot hellre skulle vara arbetslös än att jobba åt svett-olle-rödnäsa-ulenius behöver vi ju inte ta upp här. inte heller behöver vi ju nämna att hans son stod och pissade på parkeringen utanför butiken här om dagen. nej, det ska vi absolut inte ta upp här.

OCH IKVÄLL SMÄLLER DET! HALLOWEEN PÅ MARIEPARK. ALLA KOMMER VÄL?

Inga kommentarer: