tisdag, oktober 21

gossipgirl och ett rågat mått skryt

som vi alla redan vet, så är jag allmänt bra på att förutspå vad som kommer att bli populärt och inne i framtiden och är alltid lite före min tid vad det än gäller. så nu när gossip girl börjar bli så hypat att folk citerar från avsnitten i sina bloggar och de redan är praktiskt taget stilikoner på samma nivå som satc-tjejerna så tänker jag börja titta på det igen. för jag har nästan börjat förtränga böckernas sötma och kan kanske på ett annat sätt uppskatta serien nu.

fick tips av henke att kolla på serien på den här sidan, så slipper man göra olagliga saker.

...och fan jag kan inte hålla mig utan att skryta över vad daniel sa till mig idag när jag var upp till tidningen längre. jag måste få skryta, för daniel är inte en sån person som sprider massa tomma ord omkring sig, utan om han ger en beröm så menar han det verkligen. och att då få höra saker som "direkt när du kom in genom dörren här på din första praktikdag så föll vi för dig madde" och "du är så speciell i ditt fotograferande på så sätt att du verkligen tar dina bilder dokumentärt. du ställer inte bara upp människor längs en vägg och knäpper utan du kan verkligen ta en människa, och det syns på dina bilder" värmer som bara fan, och höjer mitt minimala självförtroende något så otroligt.

och att han tyckte att jag hade gjort ett bra jobb i helgen är en lättnad på så sätt att det kan bli helt okej tidning av en helg som jag är 100% missnöjd med bildmässigt.

så, då har vi fått det ur världen. och nu jobbar jag alltså minst måndag kväll och varannan helg på ålandstidningen. och då menar jag minst. förhoppningvis blir det en massa roligheter i vinter. och det misstänker och tror jag också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad kul att höra! Jag har alltid sagt att jag gillar ditt sätt att fotografera :)

Anonym sa...

Vad roligt, gulle! (:

maestrosmasterpieces sa...

Haha. surfthechannel är olaglig den också, tyvärr.

men! man slipper ladda ner iallafall, och det är ju inte vårt fel att folk lägger upp allt där.