måndag, oktober 13

rolling on floor laughing my ass off

väldigt skrattig eftermiddag. när jag kom hem från jobbet kom moa hem från skolan, och hon skulle inte fara på sin skid(fråga mig inte)träning idag för att hon hade lite ont i ryggen och i huvudet. men vi ville ändå cykla till butiken och köpa glass. därför var vi tvungna att

1.
cykla skitsnabbt förbi skolan där de höll till med träningen just då.
2.
ta en omväg genom staffans privata mark för att inte synas.
3.
cykla skitlångsamt hem för att vi inte skulle hinna möta dem.

dessutom hade moa glömt sin cykelhjälm i skolan, så hon väntade bakom en buske medan jag fick småjogga in i den stängda skolan och sno den åt mig. iförd en gigantisk olle, gråa tights och gamla slitna skor cyklade jag (på mammas gamla rostiga gnissliga cykel) smidigt in på skolgården... vilken syn..

hursomhelst så klarade vi oss genom alla de där utmaningarna utan några desto värre skador eller händelser (förrutom allvarliga svettningsattacker) och jag skulle absolut inte få säga till mamma att moa hade varit och cyklat efter skolan, speciellt inte bara för att köpa glass, eftersom hon var sjuk. sedan utspelade sig det här samtalet vid köksbordet.

moa: haha mamma du skulle sett madde när hon cyklade, hade världens fulaste outfit *räknar upp*
mamma: va? när cyklade madde?
jag: öööö..
moa: alltså..
mamma: mötte hon dig när du kom från skolan?
moa: JO! jo det gjorde hon
jag: jååå..
mamma: men.. sa inte du att du åkte skolbil?
moa: jooo
mamma: hur kunde då madde möta dig?
jag : ööööö..
moa: nä men skolbilen skjutsade mig bara halva vägen hem för att.. *drar världens vals*
mamma: jaha okej
jag: hahahahaha...

en stund senare

moa: men vad bra att du är ledig när jag har höstlov madde, då kan vi cykla till matkroken!
mamma: varför skulle ni cykla just till matkroken?
moa: för att.... dom har glass?
mamma: jaha, just det vad dum jag är....
jag: hahahahhahaha....

1 kommentar:

angelica sa...

DÖSNYGG header! all creds till mad! wiho!