fredag, april 20

FANTASTIC FRIDAY

Vilken härlig dag! Fastän det slasksnöar utanför fönstret så är det alldeles soligt och sprudlande här i min lägenhet. Jag har planer för hela helgen för första gången på länge, där många av mina soon to be föredetta klasskompisar är inblandade. Jag ritar på logon till mitt soon to be första egna företag. Jag skissar på en stilhelhet för en uppgift i Estetikkursen. Jag mailar min första stilhelhets-kund. Jag filar på etiketter till vår solproduktsserie i produktutvecklingen. Och så vidare. En jävla kreativ röra med andra ord, och jag kunde inte trivas bättre.

Önskar livet alltid var såhär enkelt och kreativt som det känns som idag. *Sneglar mot min ekande tomma garderob*. Nä, men skämt åsido, hur kommer det sig att något av det roligaste som finns är att klä andra människor, men när det kommer till mig själv blir jag inte klok. Inte nog med att jag bara vill ha kläder med prislappar över 100 euro, till på köpet byter jag smak och stil en gång i halvåret. När ska det få ett slut så man kan börja bygga upp en basgarderob åt sig själv? En baksida av det där med att vara sjukt kreativ antar jag.

Inga kommentarer: