lördag, april 14

THE FINGER TATTOO


Jag har funderat hur länge som helst på att göra en tatuering på mitt avtryckarfinger. Jag tycker det vore så jävla awesome. Dels ser alla mitt finger hela tiden eftersom jag alltid är bakom kameran men har fingret på avtryckarknappen. Sen tycker jag också att det är så vackert med själva ironin att jag "egentligen bara behöver mitt pekfinger för att make a living". Men vad fan skulle man skriva? Orkar inte med något jävla "Shh.." eller "Smile" eller "Cheese" eller "Kamelbajs" (Det sista vore ju kul att sitta med på ålderdomshemmet i och för sig). Har jag någon kreativ och supersmart läsare som vill tycka till om detta? Eftersom jag sannolikt kommer befinna mig i Stockholm i höst och vill tatuera mig hos någon större tatuerare så börjar det bli dags att tänka på det nu. Ja eller nej? Och vad ska det stå?

Älskar för övrigt att jag ser ut som en anorektisk utomjording på bilden.

4 kommentarer:

Hon predikar lika brinnande om glädje som om sorg sa...

hahah, moneymaker? :D

Sarah sa...

kanske typ. hmmm. jag vet inte. något personligt? syrrans namn?

Christina sa...

Syrran tänkte göra en tatuering på fingret också, men tatueraren avrådde henne. Han påstod att den bleks så fort och att resultatet inte blir något vidare..
Men snyggt är det hur som helst.

Frida sa...

Vore inte "shoot" logiskt och bra? Både med tanke på att det är avtryckarfingret och för att det samtidigt är någon form av uppmaning till att bara göra vad det än är man vill företa sig. Söka feta jobbet fast man inte tror man får det, flytta till ett annat land själv osv osv.

Hur som helst, jag tycker din blogg är superb. Blir alltid lika nöjd när du uppdaterat!