måndag, april 9

H

Jag, Cissi och Henkis håller på med en gruppuppgift om kroppsformer där vår grupp har tilldelats den raka kroppsformen, även kallad H-formen. Det är pretty much när axlarna och höfterna är i linje med varann, det inte finns någon markerad midja, varken rumpa eller bröst sticker ur särskilt mycket i profil och benen är smala. Den ultimata kroppsformen tycker jag, som själv är någon slags timglas med ganska mycket pärontendenser. Uppgiften är den här gången att samla en massa plagg som smickrar den raka kroppsformen och det är ungefär allt jag skulle vilja kunna ha på mig. Luftiga, lösa plagg med mönster, Snygga bälten på höften, Vita byxor, Vida byxor i skira material, maxiklänningar och skinnyjeans som är lite för korta. Och det här är ju för att försöka sträva mot den perfekt balanserade kroppen, egentligen kan man ha i princip vad man vill på sig. Lyllo alla er som är raka eller mjukt raka!




6 kommentarer:

Susie sa...

röda maxiklänningen, mmmmmmmmm!

Anonym sa...

Oj, kan du inte berätta vad man ska ha på sig om man är någon av de andra kroppstyperna också?

Madelen utan e sa...

Anonym: Visst, vi har genomgång imorgon så då kan jag göra en kort sammanfattning om jag hinner!

Anonym sa...

Toppen, tack! :)

sara sa...

klänningen nedre raden näst längst till vänster - var är den ifrån? :)

Madelen utan e sa...

Sara: http://nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/kl%C3%A4nningar/religion-2194/earth-dress-600313-111/