torsdag, april 12

X

Jag hade ju lovat att göra en liten kroppsformsguide med attribut och klädtips. Men så tipsade Elin mig precis om att jag gjort en kroppsformsguide på bloggen för länge sen. Dock var det inga egna ord, utan rent omskrivet kursmaterial. Så vi gör såhär. Jag hänvisar till mitt gamla, rätt fula, inlägg om kroppsformer för den som vill ha basinformation. HÄR HITTAR NI DET.

Men jag hann redan komponera en liten text om X-formen. Så här får ni den:

X Är kroppsformen som är kvinnlig med capital K. Proportionerliga höfter och axlar med en smal midja skapar sjukt snygga kurvor, som man givetvis ska försöka framhäva på alla sätt möjliga. Då midjan är det smalaste stället på kroppen är det bra att markera den för att inte se större ut än man är. Sjukt snyggt på en X-brud TYCKER JAG är fodralklänningar, fodralkjolar matchade med kavajer med insvängd midja och åtsittande byxdräkter. Med, såklart, markering i midjan. Helt enkelt figurnära. Bra att undvika om man är X är raka plagg i styva tyger, till exempel oversizekavajer. Maxiklänningar kan också ge illusionen av att man är större än man är.

Enklast är det om ni bara frågar om ni undrar något. Så kan jag enklare specificera för just din kroppsform. Eller, om ni vill vara säkra på att jag rekommenderar rätt, så beställer hem mig en kväll för lite häng. Plockar gärna fram kläder ur olika prisklasser, diskuterar färger och former, analyserar din kroppsform med måttband och hela köret eller går igenom din garderob. Vill bara ha lite cash för det.

1 kommentar:

Anonym sa...

tack för rolig läsning! :)